Sunday, August 12, 2012

110812 ♥

Tarikh ini adalah salah satu tarikh yang bersejarah dalam hidup aku :) Why ? Hihi, meh aku cerita perjalanan aku pada tarikh ini.

 Pukul 9 lebih masa pagi aku dah keluar rumah. Went shopping with my neneks and sisters dekat One Utama. Sepatutnya plan pukul 11 lebih nak gerak pergi Times Square wit my friends. Tapi disebabkan lama sangat bershopping dengan mereka, pukul 12.30 baru habis shoping. 

Kesian kawan-kawan aku kena tunggu aku lama :'( Rakan-rakan, saya minta maaf sangat snagat, saya tak berniat pun :'( Untung sangat aku dapat kawan macam diorang. Muah muah :'* Heeee. 

So naik LRT pukul 1 to KL Sentral. Sampai KL Sentral, ya Allah. Ramai gila orang ! Sesak sangat. Tapi Mirin dengan Fikri yang berbaik hati pi beratur belikan token :3 Naik nak tunggu monorail, sama je sesak dia. Monorail tu memang boleh angkut ramai sangat en. So ada monorail datang, tapi penuh. Tapi Jaja, Wan, Naj, Fikri dengan Amirah je dapat sumbat dalam tu. So takpelah, aku, Atul, Farisha dengan Mirin tunggu monorail lagi satu. Tiba satu monorail, kami pun berebut masuk. Apa daaa -.- Sampai baru first station that is Tun Sambathan, and here is where everything happens.  

Dah lepas Tun Sambathan, tak sampai setengah jalan monorail stop. Tu takpe lagi. Then aircond pula mati. K, tu semua dah start kabut. Sangat panas dalam monorail tu. Macam sauna. Dahlah tingkap pintu tak boleh buka. Memang udara tak banyak lah dalam monorail tu. Aku dah lah asma -.- Satu jam lebih stuck kat dalam monorail tu. Ramai yang pengsan. Dengan org nak pecahkan tingkpa, bisingnya, panas nya, susah nak nafasnya. Haih :\ Sampai tahu tahap aku terfikir, kita akan mati dalam ni ke sebab udara tak cukup ? :<

Finally bomba datang. Tapi tu pun tunggu lama diorang  masuk dalam monorail tu. Diroang pecahlan tingkap, bagi udara masuk. Baru lega sikit. Tapi bila time bomba nak bawa org turun, semua berebut. Tapi yang pengsan, perempuan, mengandung, orang tua dan kanak-kanak je lepas dulu. Ada monorail lagi satu, so semua dipindahkan ke dalam tu. Tarik balik gi stesen Tun Sambathan. Ahamdulillah, bersyukur gila kitaorg masa tu. Dan saya mengaku yang kami buka buasa kerana terpaksa. Kami dah berpeluh banyak sangat. Badan tak cukup air. Saya menagku, turun stesen tu, kami pergi beli dan minum air.

Kami round satu tempat tu cari teksi nak pergi Times Square. Tapi malangnya ramai yang taknak hantar kami, sebab diorang kaat kalan jam :'( Kami jalan lagi, jumpa satu teksi. Pakcik ni berbaik hati. Dia tahu jalan jam, dia hantar juga kami ke Times Square. Terima kasih pakcik ! D Dari pukul 2 kami naik dekat KL Sentral tu, pukul 4 lebih baru sampai TS. Bayangkan betapa lamnya T.T 

K, now stop pasal sedih, back to the fun part. Haha. Dah sampai TS tu, nak cari diorang satu masalah lagi. Jaja kata diorang tingkat 5. Kfine, kami pun round satu floor cari tapi tak jumpa. Habis satu round baru Jaja hantar text ''Sarah, tingkat 6'' Macam bangla betul Jajoot ni -..- Jumpa diorang je, aku terus peluk Wan. Jaja dengan boyfie dia. Kami teruskan, pergi Shopping. Wan je baru beli baju. Jaja, Amirah , Fikri, Naj semua tak beli lagi walaupun diorang sampai 2 jam sebelum kitaorg -.-" 

Memang setiap kedai ah aku masuk shopping en (Y) Otw nak keluar TS gi KLCC pun aku sempat gi masuk keluar kedai. Hihi ^^ Sampai diorang kata ''Sarah, jangan masuk kedai tu'' HAHA KFINE :p So tiba dekat KLCC dalam pukul 6 macam tu nak dekat pukul 7. Of course nak cari tempat nak buka kan. Pergh, penuh weh, penuh. Plan nak makan kat Chilli's. Abang Chilli's tu cakap pukul 8.30 baru ada tempat. Hotak dia ah -.- Orang semua tengah lapar. 

So takde hala tuju, kami just beli air, duduk kat tempat yang ada. Nak dekat pukul 8 kami turun pergi lepak kat air pancut. Dah 8 lebih baru decide nak makan apa. Just bungkus and makan dekat tempat fountain tu je ah. Baru style :p Farisha dengan Atul gi beli McD. Pukul 9 baru sampai. Habis makan. 

Masuk KLCC balik nak gi Vincci. Saja tengok tengok. But before that, aku jumpa Ash. Dia pun ikut je kitaorg. Masuk Candylicous bagai. Dah pukul 10 baru nak gerak balik :O Yang best tu, nak gerak gi LRT boleh bantai pula salah jalan. Kena patah balik. Dah ah semua tengah rushing kena balik. Nasib baik Wan dah beli token untuk kitaorang awal awal, sebab tempat nak beli token kat KLCC tu sumpah ramai. Ash je kena beli. Kesian dia. Dia suruh aku balik dulu. So okaylah. Sampai je ada LRT. Walaupun ramai, tapi kami himpit juga. Ada kitaorg kisah ? Sampai Taman Jaya dalam pukul 11. Uncle Nik ambil aku, ambil adik aku sampai rumah pukul 11.30 malam.  

HAHA Nampak tak dugaan kami semalam ? Haih, dalam dugaan tu lah banyak kali memories and pengalaman. Macam taknak balik pun ada dah xD Seronok sangat ! Tak pernah kami macam ni :D tapi jealous doh. Jjaa ada teman, Myra ada teman. Aku, Atul, Fisha, Naj, Mirin, Wan dengan Fikri #TeamSingle :") 

HAHA Can I go back to yesterday !?