Wednesday, November 7, 2012

PINDAH SEKOLAH

Saya nak pindah sekolah. 
Nak tahu kenapa?
 Kerana sejujurnya disebabkan kawan-kawan saya. Bukan sebab saya benci diorang. 
Sekarang ni entahlah nak cakap siapa je kawan aku. Kan? 
Obviously korang akan sentap baca post aku ni. Tapi korang tengok sendiri lah apa dah jadi. Aku tak rasa aku sorang je yang rasa macam ni.
 Dulu ada SATU  geng. Now? Makin lama makin berkelompok. Semua dah ada kawan sendiri. Mana dah nak lepak sama-sama macam dulu. Keluar pun, manaada keluar sama-sama dah. Kalau yang keluar pun mesti ajak kawan-kawan baru. Bila diorang takde. Baru nak cari kami yang lain ni. Aku taknak sebut siapa. Tapi kalau rasa diri korang, korang sendiri boleh faham apa aku maksudkan. 
Apa jadi kat kita yang dulu? 
Kita lain kelas tak jadi satu masalah pun. Dulu pun semua lain kelas. Tapi kita tak pernah macam ni pun? Jangan disebabkan ada orang baru, atau orang lama dah takde kita semua berubah. Macam tu? 
Sekarang ni ramai yang selalu terasa. Kita manaada nak hargai each other dah. Ada yang kita dah jarang tegur pun. Ada yang sometimes sampai tahap kita 'terlupa'.
Masa exam aku diam je. Aku tak cakap dgn korang. Yknow why? 
Sebab aku sedih tengok kita macam ni. Aku sedih tengok kawan-kawan aku semua dah tak kisah pasal kita yang dulu. 
Semua ikut jalan masing-masing sekarang. 
And we have another whole year je nak spent together weh. Kita dah takkan ada peluang nak together lagi dah lepas SPM. Kalau sekarang kita dah macam ni, next year macam mana? 
And aku rasa if ada yang tak puas hati about anything, we should face each other with everyone and talk. Daripada kita pendam macam ni. Dah pendam, lama-lama menyampah. Dah menyampah tak tegur dah. I know some of you guys akan cakap korang boleh hidup tanpa kawan. But the fact is we still need friends. Mesti ada yang cakap dah besar nanti mesti tak jumpa jugak and so on. The fact now is we are still teenagers, not adults pun. Kita bersyukur ah lagi still teenagers je. Can spent time with each other now. Tapi kita mana nak kisah pasal kawan-kawan kita dah kan? Siapalah kami kan? Dah ada kawan baru, kawan lama dilupakan. Dah tak diperlukan? 
Ini yang korang cuba lakukan ke? Destroying our friendship? Aku bukan nak buat korang terasa ke apa, but it's the truth.
Kita semua salah.














There are way more pictures of ALL of us TOGETHER.
What happened now you guys? :'(